DISIPPELENS SPEIL

av Vilan Z

(trykk på knappen for å avspille tilhørende melodi)

::

 

Når er jeg ferdig?

Bare når jeg kan
handle som en Magiker
hengi som en Sufi
huske som en Professor
hele som en Alkymist
samt hvile som en Aristokrat

Når jeg kan
slite som en Fader
samleie som en Tantriker
søke som en Ridder
skue som en Profet
samt skape som en Gud

Når jeg kan
formidle som en Kunstner
elske som en Helgen
lære som et Barn
tolke som en Prest
samt tause som en Innvidd

Når jeg kan
kjempe som en Sensei
danse som en Dervisj
undervise som en Guru
leke som en Klovn
samt ånde som en Yogi

Når jeg kan
motta som en Tigger
forsake som en Sadhu
be som en Munk
tåle som en Fakir
samt le som en Narr

Når jeg kan
bygge som en Frimurer
brygge som en Druide
regne som en Kabbalist
forstå som en Pythagoreer
samt dele som en Broder

Når jeg kan
støtte som en Statue
kurtisere som en Adonis
messe som en Lama
drømme som en Mystiker
samt meditere som en Illuminert

Når jeg kan
leve som en Asket
bo som en Eremitt
reise som en Sjaman
eldes som en Trollmann
samt ofre Det Hele som en Martyr

og endelig dø som en Avatar

Da er jeg ferdig

::

© 2014 Vilan Z