ALDRI DE ORD

by Vilan Z

(trykk på knappen for å avspille tilhørende melodi)

::

© UkjentMin hermetiske prins, du skriver så skjønt,
hvorfor dikter du meg aldri de ord?
For din penn er jo dyppet i hjertegrønt,
kun den kan slå ned til min jord
– sa hun mykt.

Jeg prøvde og prøvde, men hånden satt fast
i brystsvulsten vår som vokste seg stor,
så min penn måtte vente til byllen brast
for å dynkes i verdig dekor
– med en sang.

Og da jeg skrev og skrev fra vår ferske grav,
gråt du meg aldri å si deg de ord,
hvor min penn da var druknet i giftens hav
der hjertet var falt over bord
– vondt og sykt.

Min turkise Musling, nå skriver jeg kun
side for side til musenes kor.
Bare deg, synger pennen fra minnets munn,
skjønt du aldri skal se disse ord
– noen gang.

::


© 2015 Vilan Z

TAKK FOR AT DU GIR DIN VURDERING ved å trykke en av disse stjernene:

