UTFLYTENDE SUFIKALL

by Vilan Z

(trykk på knappen for å avspille tilhørende melodi)

::

© UkjentJeg var et tomt kar
tørst som jomfruen;
tørr som ørkenen
var begeret jeg bar.

På bergtoppens Tur
slapp jeg falken løs;
hvor regnvannet frøs
der brant jeg Føniks’ bur.

I mitt åpne gap
strømmet dråpene;
de små håpene
lindret de store tap.

Ah, jeg er drukken
på Din Livets Vin;
Eliksiren Din
den flyter i krukken.

Livets ånde vil
være min lærer;
Den min Vinbærer
Deg hører jeg nå til.

Ruh! – Skaperens sang. Tre inn i min sal.
Huu! – Hjertenes klang. Bring din åpne gral.
Ya! – Kallet lyder. La koppen skjenkes.
Ha! – Elsken syder. Ekstasen senkes.

Huuu, Ha! Ilah Allah!
Yahu, Ya! Hoval Ali!

::

(metaforer i sufipoesi)


© 2011 Vilan Z


TAKK FOR AT DU GIR DIN VURDERING ved å trykke en av disse stjernene:

