DEN GYLDNE STRIDSDRONNING

by Vilan Z

(trykk på knappen for å avspille tilhørende melodi)

::

© UkjentJeg var en ørkenvandrer
som krysset isbreen
da stormen tok meg
krøp jeg over rimkalde sletter
og ankom krystallborgen
til Den Gyldne Stridsdronning
som åpnet sine frostporter
gav meg varme uten ild
føde uten næring
og pustet liv uten sjel,

men jeg lengtet etter grønsken…

Forhekset av azurblått og månehvitt
ropte jeg til hennes høyeste tårn:
Følg meg ut i verden!
La meg vise deg
solen, vinden og gresset.
Hun grep rundt meg
og i et frosset øyeblikk
ble skyggene glassklare
dråpene avsaltet
og min stav gyllen,

så oljelampen blafret varsomt…

Men strid er en revne i sinnet
en prisme som splitter lyset
og en brønn fanget i ett fjell
hvor vannet er kaldt og rent
der det frøs mens det fuktet mine lepper
før hun forlot min grønneste oase
krysset ørkenen på egne ben
i flukt mot det tomme isødet
fordi solens stråler alltid reflekteres
når de treffer sne…

::

© 2012 Vilan Z


TAKK FOR AT DU GIR DIN VURDERING ved å trykke en av disse stjernene:

