NÅDESANG

by Vilan Z

(trykk på knappen for å avspille tilhørende melodi)

::

Jeg ser deg
perlelys i grottebunn
Du ser meg
som en skygge foran lys

Jeg ser deg
fanget i en avgrunn
Du ser meg
tross blikkets dimme mys

Jeg ser deg
amme et slangebol
Du ser meg
bøyd over gruvekløft

Jeg ser deg
tørstende etter sol
Du ser meg
med armer strakt til løft

Vi ser våre fingertupper berøre
Aldri før har vi søkt så forbi sløret

Jeg etter mørkets gang
Du etter lysets sang
Jeg etter dunkelhetens lyse flekk
Du etter blendeskinnets skyggetrekk

Men perleporten er altfor trang
til våre kroppers passasjegang

Så se meg
for jeg skal sitte ved din hule
Kjenn meg
mate deg smule for smule

Og hør meg
synge deg solens sanger
om frihet for arme fanger

For intet dyp er for smalt
for stemmer kvalt
i den varme lengselen
og den kalde elskelsen

::


© 2011 Vilan Z

