ENGLESPOR

by Vilan Z

(trykk på knappen for å avspille tilhørende melodi)

::

Ved ankomst skjønte jeg straks hvem det var,
der, en trapp ned, som skygge på stolen.
Et uttrykksløst ansikt gjenkjente meg,
men fortsatt er min tid under solen.
Jeg skjønte hvilken ulykkelig kar
den grådiges aura lokket sin vei.

Jeg kunngjorde med magikerens bann:
Du ser vi har krysset sti mang en gang.
Jeg avsto fra dine forrige turer,
for følget mitt må du sikre med tvang
før du kan lede meg hjem til ditt land.
Jeg vet ikke hvem du tror du lurer!
Men jeg vet hvem du tålmodig venter.
Sitt ikke der i din kappe og tell
sandkorn som faller fra din kalde hånd,
til den gamle kriger velter fra fjell
ned i den avgrunn hvorfra du henter
hans sjelsrester – jeg ser deg mørke ånd!

Kronos’ sendebud rørte sin hette:
At du ser meg er ikke vår gåte.
Se forbi loggen om hvem jeg fjerner
til månens to marker, med min åte.
Liv? Et sort hull på Hekates slette.
Men der er jeg den største av stjerner!
Du bannlyser meg til å bortvandre,
men vit at jeg alltid kommer i tide.
Det er bare dette jeg bebuder:
Jo større trykk på myntens forside,
dess dunklere preg bærer den andre.
Satt for både mennesket og guder!

::

© 2011 Vilan Z

TAKK FOR AT DU GIR DIN VURDERING ved å trykke en av disse stjernene:

