GJENNOM LIVSDØGNET

by Vilan Z

(trykk på knappen for å avspille tilhørende melodi)

::

Mens morgenen demrer, våkne med meg
som den første sol du møter på vei,
før dine trette øyne åpner seg
for å miste mitt smil som varmet deg.

I middagstimen, la tanken finne 
mitt ansikt som i senit må skinne
på himmelhvelvet klart i ditt minne.
Visk timene mellom oss fra sinnet.

Når solen synker, nynne mildt mitt navn
til alle skygger som danser i savn.
Kast anker i melankoliens havn
så skal du fortsatt fornemme mitt favn.

Ved midnatt, erindre meg varmt og vart
idet månen svelger deg kaldt og bart,
skjønt meg vil den også oppsluke snart
og speile oss begge i seg glassklart.

Søk meg i søvndypets tidløse ly:
Et ensomt sjelsrop i nattemørk sky.
For før vi gjenfødes til dagens gry
skal jeg besvare ditt ekko på ny.

::

(inspirasjon: mira)

© 2011 Vilan Z

TAKK FOR AT DU GIR DIN VURDERING ved å trykke en av disse stjernene:

