JEG HAR ELSKET DEG SÅ LENGE

by Vilan Z

(trykk på knappen for å avspille tilhørende melodi)

::

SÅ lenge har jeg elsket deg
at porten til mitt rede har grodd fast
og vinduet mot livets hage er
tildugget av vanstellets dråpekast
og tiden har brent hull i mine klær

SÅ lenge har jeg kjent på deg
at mine årer har fraktet ditt blod
og ditt hjerte har gitt liv til min pust
og årene har fosset som en flod
så min rustning har hensmuldret av rust

SÅ lenge har du vært i meg
som tre ekko i min sjels øregang
ett har vekket meg med bud om din gråt
ett har lullet meg til søvns av din sang
ett var bølgen du danset til min båt

SÅ lenge har jeg ventet deg
at vårt første blikk knuste speilene
at du lyste veien hjem i min natt
og var vinden som førte seilene
at da du endelig kom var jeg dratt

::


© 2011 Vilan Z


TAKK FOR AT DU GIR DIN VURDERING ved å trykke en av disse stjernene:

