DETALJ AV NOSTALGISK LANDSKAP

by Vilan Z

(trykk på knappen for å avspille tilhørende melodi)

::

 

Dette vindu har sett mange vintre
siden den tid soloppgangen skinte,
der vi satt med morgenkaffe i lag
og undret hvor vi er den dag i dag
– i håp om at vi var av samme slag.

Valgene våre brola hver sin vei,
min var for smal til at du fulgte meg.
Jeg kjenner det landskap din leir er satt,
men du aner ikke hvor jeg tok fatt
– for deg er jeg tapt i fortidens natt.

Nytrukket kaffe stryker min snute
mens jeg speiles i vår vindusrute
og griper meg selv i å lure på:
Undres du hva jeg gjør akkurat nå?
– Undres du om jeg gjør akkurat så?

::

 

(avslutningsvis en effekt av motstående speil som filosofisk skaper en endeløs refleksjon)
© 2011 Vilan Z 

TAKK FOR AT DU GIR DIN VURDERING ved å trykke en av disse stjernene:

